Voi röhnä. Pätkii taas yhteys niin totaalisesti, että alkaa pian kiristää ihan tosissaan. :( Jotenkin oon kuitenkin tästä huolimatta saanut ihan sujuvasti muhittua koko hiton illan tässä sohvalla koneen ääressä. No, näppärästihän tässä taas meni viime yökin, niin mikäs jottei se seuraava iltakin.
Eilen kävin piiiiitkästä aikaa vähän pyörimässä keskustassa. Oon jotenkin niin fakkiutunut tohon työ-ruokakauppa-sohva-mökki-mökkisohva-ruokakauppa-työ -kuvioon (tää on tätä villiä kolmikymppisen citisinkun elämää, niitä menovinkkejäkös mun piti tässä blogissa jaella), etten oo ihan hetkeen piipahtanut keskustassa kuin bussia vaihtamassa. En siellä eilenkään jaksanut tolkuttomasti hääriä, mut heti tuli ees hitusen urbaanimpi olo. Yritin metsästellä siskolle yhtä cd:tä ja totesin taas, että levyosastoilla (ja aiempien kokemusten mukaan myös -kaupoissa, nyt en varsinaisiin kauppoihin ehtinyt) saa ihan huippuhyvää palvelua. Kiitos siis Wiklundin ja Stockan levyosastojen miekkosille, tuli kovasti hyvä mieli loistavasta palvelusta vaikkei kaivattua levyä ollutkaan saatavilla. Keväällä metsästin Villa Nahin cd:tä oikeen urakalla, mut löytyihän se (viimeinen kipale) sitten kuudennesta kaupasta. Hiukan tuli hoppu kun oli vieraita tulossa ja emäntä vielä luuhasi levykaupoissa, mut olin sen päättänyt hankkia enkä ihan heti luovuttanut (hiukan meinasi usko loppua siinä viidennessä kaupassa). Sillonkin sain asioida ihan älyttömän mukavien ja avuliaiden henkilöiden kanssa, taitaa olla ihan ammattitauti. :) Hankin melkoisen harvakseltaan musaa ja silloinkin yleensä CDON:ista (kuten nytkin, kun sitä siskon cd:tä ei löytynyt tänään myöskään Prismasta), mutta oli kiva huomata, että tolla saralla sai kyllä erinomaisen hyvää palvelua. Huh, tulipas avauduttua. No, hyvästä aiheesta ja kerrankin postiivisempaa tilitystä. :)
Oi mums! Oon syönyt noita viimeks joskus pienenä ja unohtanut moisten olemassaolon tyystin. Oli pakko ottaa, kun osuivat Ruohonjuuressa silmään. (Mut miten ärsyn toisessa laidassa toi etiketti voi olla???) |
Kehuin tänään työkamullekin saamaani hyvää palvelua ja tuli juttua Stockmannin levyosaston yhdestä naismyyjästä. Työkamu kehui saaneensa ko. myyjältä aina loistavaa palvelua ja tiesin heti kenestä hän puhui. Oltiin työkamun kanssa samaa mieltä siitä, että hää varmasti on myyjä, joka muistetaan ja mietin, että olisi hienoa jos mut joskus muistettais vastaavasti jossain random-keskustelussa. Tai onkohan joku joskus muistanut? No, yhden työpaikan oon saanut livauttamalla työnantajan puhelimessa suorittaman "ei olla vielä mietitty ens kesää, en tiedä onko tarvetta" -kiemurtelun väliin, että "olinseteidäntarjoilijasilloinpikkujouluissa", silleen kauheen luonnikkaasti kesken toisen lauseen. Se paikka oli sitten mun eli jollain on ilmeisesti ollut meikäläisestä positiivinen asiakaspalvelukokemus. :) Olis kyllä hauska tietää mitä itsestä puhutaan (ne narsismin merkit tais täyttyä tässä, ihan vissisti joo musta puhutaan... :D), tarkoitan siis että puhuuko joku vastaavasti kuin itse hehkutin esim. noita myyjiä ja muisteltiin työkamun kanssa sitä Stockan myyjää. Se on jännä miten joku voi tehdä vaikutuksen (hyvän tai huonon) ihan hetkessä ja sen tyypin muistaa vielä vuosien päästä vaikka kyse olisi ihan merkityksettömästä jutusta. Tai eihän se sitten oo merkityksetön, jos siitä on moinen muisto jäänyt.
Joo, terkkuja vaan sille blondille Stockan levyosaston mukavalle naismyyjälle + niille poitsuille, hoiditte hommanne siinä määrin hyvin, että oon näköjään vieläkin liekeissä. Täytyy ajatella, että kai mullakin sitten on ollut hetkeni, kun esim. olin kysytty tarjoilija siitä huolimatta, että teknisesti olin siinä hommassa totaalisen lahjaton (enkä vieläkään saa kahvikupillista pöytään ilman, että puolet on tassilla :D), samoin jotkut nykyiset kollegat tuntuu toisinaan suosivan meikäläistä yhteistyökumppanin valinnassa mistä nurisen hommien kasautuessa vaiks salaa oon tyytyväinen, kun joku tykkää. Hyvä mää, hyvä kaikki asiakaspalvelijat, jotka tuovat siihen pikaiseen palvelutilanteeseen sitä jotain! Pistetään samaan syssyyn sitten kiitokset sille Prisman kassallekin, olit kovasti kiva, kun pakkasit oma-alotteisesti sen marinadiin söhryyntyneen kanan omaan pussiinsa.
Höh, oisin linkittänyt tähän aasiakas.net -sivuston esimerkiksi asiakaspalvelijan kannalta vähemmän hehkeistä tilanteista, mutta se sivu ei nyt vastaa ollenkaan. :( Onkohan hyytynyt koko sivusto, kun ei Facebookin perusteella oo ihan viime aikoina päivitelty? No, siellä Facessa päivittelivät nahkalippiksensä perään kysellyttä miestä, yli 20 eri alojen asiakaspalveluammattilaista tunsi tapauksen. Nahkalippis-setä ainakin on tehnyt, jos ei hyvää, niin ainakin lähtemättömän vaikutuksen moneen. :D
Höh, oisin linkittänyt tähän aasiakas.net -sivuston esimerkiksi asiakaspalvelijan kannalta vähemmän hehkeistä tilanteista, mutta se sivu ei nyt vastaa ollenkaan. :( Onkohan hyytynyt koko sivusto, kun ei Facebookin perusteella oo ihan viime aikoina päivitelty? No, siellä Facessa päivittelivät nahkalippiksensä perään kysellyttä miestä, yli 20 eri alojen asiakaspalveluammattilaista tunsi tapauksen. Nahkalippis-setä ainakin on tehnyt, jos ei hyvää, niin ainakin lähtemättömän vaikutuksen moneen. :D
Mut seuraavassa ehkä ihanin asiakaspalvelija ikinä, en kestä ton kampaajan ilmeitä. :D
Mites mulla on nälkä vaiks mielestäni oon pupeltanut yhtä sun toista pitkin iltaa? No, jos keittiön kautta makkarin puolelle, oiskohan yhtään hunajakeksiä enää jäljellä...?
Ehkä oot vaan niin ihana että myyjätkin on takaisin :) Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
VastaaPoista(mä en ees muista milloin oisin saanut huonoa palvelua)
No siis mähän oon. :D Juu, se on kyllä ihan totta, että oma ystävällinen käytös yleensä poikii parempaa palveluakin (ja pätee toisinpäinkin eli eräskin erittäin mukava asiakas saa anteeksi monta viime tipan juttua ja hänen takiaan joustaa vähän normaalia enemmän). Huonoa palvelua ehkä ärsyttävämpää on mitäänsanomaton palvelu eli se perus hei - kiitos - hei, ilman mitään henkilökohtaisempaa nyanssia. Itse yleensä puheliaana luonteena en osaa pitää päätäni kiinni ja silloin on kiva jos se kassa / tarjoilija / tms. on ees jossain määrin messissä. :)
VastaaPoistaJa oikeastaan rehellinen palvelu on parasta vaikka olisi naama norsun veellä. Sellainen kahden sekunnin jäätävä hymyirvistys (jonka jälkeen naama takaisin norsuksi) on jotain kamalaa.
VastaaPoistaNo juu, rehellisyys kunniaan! Tosin oon sitä mieltä, että sen huonon tuulen vois yrittää jättää kotiin, töihin se ei kuulu. (Jessus mitä jeesustelua, kun sen tossa kirjoitettuna näkee, mut näi o mun mielestä näreet. :))
VastaaPoistahttp://www.aasiakas.fi/
VastaaPoistaVaikka tää vanha postaus onkin, mutta tuossapa toimiva linkki! :)
Ooooo tattis!!! :) Se on ilmeisesti tehnyt jonkun uuden tulemisen! ISO kiitos linkkivinkistä!
VastaaPoistaLinkkasin sen Twitteriin, jos vaikka sattuis joku muukin sen tosta sivusta bongaamaan. :)
VastaaPoista