Sivut

lauantai 31. joulukuuta 2011

Yks vielä ja vielä yks

Hmmmm... Oon oikeesti aika innoissani tästä vaihtuvasta vuodesta. Okei, juhlapyhä ja sen rajalliset viettovaihtoehdot herättää edelleen pientä närää, mutta se on kivaa, että vuosi vaihtuu ja voi taas olla pari kuukautta viikkoa päivää intsinä tehdyistä lupauksista, ruokaremontista, vuorokausirytmin oikaisusta, laskujen mapittamisesta, ajoissa töihin ehtimisestä, ystävien muistamisesta, kenkien huollosta, kukkien kastelusta, säännöllisestä siivouksesta ja kuntoilusta. Jippajei!

Oon myös hämmentävän innoissani pari päivää sitten öbaut viidentoista vuoden tauon jälkeen löydetystä neulomisharrasteesta. Miksei kukaan kertonut, että se on niin rentouttavaa? Oon ihan rakastunut tohon tulevaan maailman rumimpaan kaulaliinaan, eilenkin rentouduin sen parissa aamuviiteen (se vuorokausirytmin oikaisu alkaa vasta huomenna). Ihan sairaan kivaa, tohon jää niin koukkuun! Jos yks kierros (mikähän sen oikee nimi on, kierros, kerros, rivi, wot?) vielä ja sit vielä yks, aaa kato nyt toi sävy vähän vaihtuu, täytyy vielä pistellä pari riviä. Mulla on ihan älyttömän kaunis lanka, Novitan munakoiso, pölläsin kuvan niiden sivuilta, en kehdannut ottaa kuvaa tosta mun ruhjusta. Mun langassa on kyllä vissiin joku laatuvirhe, ei oo olleenkaan niin sileen näköstä kuin noi hanskat, mun näyttää kerran, kaks puimuriin jääneeltä. Mut vika siis selkeesti langassa, ei sen käyttäjässä.

Noi hanskat siis tehty sillä munakoisolla, kuva täältä.
Toi mun kaulaliina (, joka siis on ainoo malli josta ehkä kykenen suoriutumaan, suoraan vaan ja yhtä plaatua) on siis jotain rumuutta, leveys vaihtelee suunnilleen seitsemän sentin haitarissa ja jälki tosiaan on kumman nyppystä. Tällä tahdilla hää on valmis suunnilleen 2014. Mut mulle hää on maailman kaunein, koska hää on todellista terapiaa. Voiks olla letkeempää kuin tikuttaa tota menemään vailla ajatusta! Ihan mahtia! Mun tuleva vuosi ja tulevaisuus on sinetöity, nyherrän jatkossa kaiken vapaa-aikani ton parissa sohvannurkassa. Nih!

No joo, ehkä yritän malttaa uhrata aikaa ens vuonna parille muullekin jutulle, joista tulikin mainittua suurin osa. Onks kellään mitään persoonallisempaa lupausta vai meneekö muutkin tolla naistenlehtilinjalla? Vai ootko inhorealisti etkä lupaa mitään? 

Miks mun 'kerää miljoona leimaa puolessa vuodessa' -kortit menee aina vanhaksi toka vikan leiman kohdalla?

Toi lompakosta turhana ulkoistettu läjä symboloikoon sitä puhdasta pöytää, jolta huomenna startataan. En varsinaisesti lupaa mitään (nää on niin nähty), mutta toivon, että voisin tulevana vuonna olla kaikinpuolin tyytyväisempi itseeni. Toivon sitä samaa sulle, rakastetaan itseämme (ja pikkasen myös toisiamme)!

Määää sydän määää täällä.

PS Naapurissa on kuulemma startattu vuoden 2012 kuntohaaste jo tänään, jälkikasvu juossut ympäri kämppää heti aamusta, HCR ilmeisesti siintää suunnitelmissa. Eiku se onki vaan puolikas, kyllä näillä on selkeesti tähtäimet korkeemmalla pidemmällä. Huoh.

6 kommenttia:

  1. Kivaa vuodenvaihdetta ja kaikkea mukavaa uuteen, alkavaan vuoteen!

    VastaaPoista
  2. Sä asutkin mun naapurissa? Henkinen Turku onkin fyysinen Vantaa? Mäkin oon nimittäin tän päivän kuulostellut tuota juoksutreeniä naapurista, ei se nyt muuten häiritse, mutta aimmin sieltä ei oo kuulunut mitään ääntä..

    Mutta uutta vuotta ja silleen virtsikselle!

    VastaaPoista
  3. Kirsu, kommaa mullekkii välillä ku mä sentää oon sun paavobigen kummitäti! :O

    Aksu, neulominen on iha mahtavaa :) Ja toi "vielä-yks-kerros/raita/kantalappu/kavennus" kuulostaa nii tutulta :D

    VastaaPoista
  4. Hyvät Uudet Vuodet ja yritetäänhän taas koikkelehtia kunnialla (mitä se on?) sekin eteenpäin...:)

    VastaaPoista
  5. Neulomisrikasta alkanutta vuotta kaikkine liikuntoineen ja muine kivoine juttuineen!

    VastaaPoista
  6. Erkki: Kiitos, vuosi vaihtui rattoisasti, toivottavasti vastaavissa merkeissä sielläkin? Mahtia alkanutta vuotta, ihanaa että pääset nauttimaan siitä ehommassa kodissa! :)

    Kirsu: Virtsis kiittää ja kuittaa ja toivoo vastaavaa ja silleen sulle + KM:lle + PB:lle!

    Onkohan sittenkään sama rinnakkaisportaaliuniversumisoittaakelloja -naapuri kyseessä, kun nää kyllä möykkää ihan 24/7. Nuorin on jo onneks melko vieroittunut siitä patterienhakkauspakkomielteestä, mutta mökää tosiaan piisaa... Toivottavasti teillä oli naapurissa vaan joku vuodenvaihteen spurtti ja hiljenevät taas täksi vuodeksi. :)

    Toppis: Se on! Vielä kun jälki olis yhtä nättiä kuin fiilis sitä tehdessä... ;D

    Pitsit: Tattis! :) Sujuvaa koikkelointia sinnekin ja tosiaan eteenpäin, ei taakse tai paikallaan!

    Hepa: Kiitos, tismalleen samaa sinne! :) Toivottavasti innostuisin ton maailman rumimman kaulaliinan pykäämisen lisäksi myös muutamasta muusta uudesta jutusta... ;)

    VastaaPoista

Oi ihanuutta, kommentit on parhautta! ISO kiitos, tykkään! :)