Sivut

sunnuntai 28. lokakuuta 2012

Mää sydän Mami

Hops, mihis se on taas viikko vierähtänyt..? Mun niin piti aktivoitua blogin osalta ja päivitellä ahkerasti yhtä sun toista, mut johonkin nää päivät taas juoksi enkä ehtinyt kuin kääntymään koneella ja / tai sammumaan sen ääreen. 

Talvi ainakin ehti tulemaan tässä välillä, yllättävän pitkäkestoinen ensilumi, kun on nautittu valkeasta maasta torstai-illasta asti. Tai mähän siis nukuin onneni ohi ja heräsin vaihtuneeseen vuodenaikaan vasta perjantaina, saatoin ehkä sipata turhankin kirpakan ulkoiluilman uuvuttamana ennen kuin maisema muuttui valkoiseksi. Aina se jotenkin tulee niin yllätyksenä miten paljon toi lumi tuokaan valoa maisemaan, perjantai-iltana ei ollut taskulampulla mitään virkaa mökille tullessa, kun hanki ja kuu hoiti hommat niin, että melkein häikäisi. 

Aikaisemmin viikolla pääsin ihan liian pitkästä aikaa herkuttelemaan Mamiin ja oli kyllä taas niin mahtia! Sitä kurpitsakeittoa täytyy pian päästä lusikoimaan uusiks, oli ihan tolkuttoman hyvää. Eikä se kuha ja jälkkäriksi johonkin mahaan tungettu porkkanakakku appelsiini-mascarponejädelläkään olleet huonoja juttuja... Toi on kyllä jotenkin niin ihanan epäsuomalainen paikka, ihan kuin olis jossain kansainvälisemmässä kohteessa, kun käy tuolla apehtimassa. Ihanaa myös, että palvelu kulkee ruoan kanssa käsikädessä ja on aina viimeisen päälle sekin.





Nyt oon taas jo päässyt hyvästi luiskahtamaan mökkikoomaan, josta pitäis jotenkin kammeta ylös ja orientoitua alkavaan viikkoon. No, onneks siellä häämöttää mm. Kakola ja 2,5-vee lempparipoitsun treffaus, joten eiköhän tästä jotenkin selvitä. Tän viikon kulttuuriantia edusti Puhdistuksen leffaversio, josta täytyy valitettavasti todeta ettei ollut mun heiniä. Oon varmaan tolkuton juntti, mutta sekä kirja että leffa jätti mut aika kylmäksi. Kirjan kieli on todella rikasta, kuvaus hyvää, taustatyö vaikuttava ja tarina tempaava, mutten silti pitänyt kirjasta tai nauttinut sen lukemisesta. Leffan suhteen sama juttu eli hienot näyttelijäsuoritukset, upea kuvaus, hyvä käsikirjoitus, miljöö yms. toimii, mutta ei ollut mun juttu. M'oon juntti.

Jeps, mut nyt kahvia ja pullaa tai käytännössä siskon törkyhyvää kookos-ananaspiirakkaa, sit kamat kasaan ja kohti Turkua. Mun puolesta maisema saa säilyä valkeana, mutta toivotaan että hetken käy plussan ja harmaan puolella niin, että kesärenkailla reissuun lähteneet vanhukset pääsee jossain välissä kotiin...


PS Ei omakohtaista kokemusta, mutta sisko testasi kehutun Tangle Teezerin, kun ostin sen sille lahjaksi ja on kuulemma tooooosi hyvä! Tai sitten sanoo niin vaan mun mieliksi. :D Mut jos tukka on takkuuntuvaa sorttia, niin kannattaa varmaan testiä. Sisko: "Mä vaan näytän mun tukkaa sille harjalle ja..." sekä "Mun elämä romahtaa jos se harja joskus hajoo." Että näin. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Oi ihanuutta, kommentit on parhautta! ISO kiitos, tykkään! :)