Sivut

tiistai 5. heinäkuuta 2011

Kasvohalvaus, koomaa ja muuta mukavaa

Gaaaaah.... Voin kertoo, että toi lihasrelaksantti on kerrassaan rentouttava, varsinkin kasvojen alueen lihaksistossa. Vaikka kieli käsittääkseni on ihmisen vahvin lihas (korjatkaa jos oon väärässä), niin melko voimaton se tuntui olevan ton lääkkeen edessä. Torstaina ja perjantaina olinkin kuin lievästä kasvohalvauksesta kärsivä, silmäluomet ei nousseet puolitankoa korkeammalle ja puhumiseen sai oikeen keskittyä, että muutkin tajus mun mongerruksesta jotain. Tän lisäksihän ko. lääke tosiaan väsyttää eli kiskasin esim. keskiviikkona suoraan tirsoilta yöunille ja posotin sellaset 13 tuntia. Silti väsytti. Ei toi viikonloppukaan missään tolkuttoman pirteissä merkeissä mennyt, mutta on olo onneks parempi. Mökillä oli sään puolesta helpompaa, kun sisälämpötilat pysyi inhimillisinä, mut nyt on taas takkusta kun oman kodin lämpöä piisaa sen kolkyt astetta. :/ Tästä innostuneena otinkin pienet neljän tunnin tirsat ja nyt olo on lähinnä krapulainen - oi autuutta... No, vimonen työviikko sentään menossa eli se mikä ei oo kuoloks varmaan vahvistaa ja loma tuntuu entistä ansaitummalta. :)

Ihana mökkiviikonloppu tosiaan takana, tuli levättyä ihan kunnolla (ja tänään siis tirsojen muodossa hiukka lisää... XD ). Oli melkoisen skitsot säät viikonloppuna, vaihtelevuutta kerrakseen. Lauantaina istuskelin aamupäivällä laiturilla täydessä paisteessa, kun yhtäkkiä tuli jotain märkää kädelle. Ensin jo luulin, että joku tipu otti taivaista vähemmän miellyttävää kontaktia, mutta sitten alkoikin pisaroimaan veteen ja seuraavaksi satoikin jo täysillä. Taivas oli edelleen pilvetön ja aurinko porotti täydeltä terältä eli se oli melko mielenkiintoista. Pari tuntia myöhemmin käytiin kaupassa ihan epätodellisessa ukkossäässä, ilma vaan väreili lämmöstä ja ukkosen odotuksesta. Tästä tovi, niin sää muuttui kuin laakista, oli kuin joku ois sammuttanut valot ja käynnistänyt tuulikoneen. Pimeni ihan kerralla ja katolle vaan ripsui käpyä ja risua, seuraavaks sitten ukkosti ja satoi kaatamalla, ihan kiva että oltiin jo tossa vaiheessa möksällä ihmettelemässä säätilaa sisältä käsin. Sunnuntainakin nousi illasta ihan tolkuton tuuli ja päästiin hyppimään sellaisissa aalloissa, että oli kuin ois ollut jossain kauempanakin reissussa. Päivä olikin sitten sitäkin tahmeempi ja otin pientä kuolemaa, kun kävin pyörälenkillä mummun vanhalla (= vaihteettomalla) pyörällä. En tiedä oliko se helle vai ne lihasrelaksantit vai mun rapakunto, mutta pari kertaa meinas taju lähtee ylämäissä. Sais kyllä nää painostavat säät helpata, oon niin ukkosherkkä, että olo on ku junan alle jäänyt jos on vähänkin ukkosta ilmassa ja nyt sitä on pikkasen enempi. :( Ei kiva.

Huomenna pitäis piiiiitkäästä aikaa ja vihdoin nähdä yhtä kamua, on vuorotellen peruuteltu näkemistä kohta kuukausi, mutta jos huomenna finally tärppäis. Toivottavasti huomenna olis hitusen freesimpi sää, etten oon ihan rätti. Mulla on ihan jäätävä (jessus että voin vihata tota sanaa, se on niin jäänyt mulla päälle ja käytän sitä mitä naurettavammissa yhteyksissä tyyliin "Täällä on ihan jäätävän kuuma", jeah...) naamahiki-issue eli naama on märkä 24/7 eikä tarvi kuin kättä nostaa niin lähtee hirveet Niagarat liikkeelle. Muuten en välttämättä juurikaan hikoa, mutta naamasta puskee kaikki heti ulos ja se on äärimmäisen ärsyttävää, kun se näkyy heti kaikille muillekin. Näin kesäkuumalla homma (jos mahdollista) vaan potentiaalistuu ja sen saa maksimoitua laittamalla arskat päähän - sitä kasvihuoneilmiön määrää lasien takana! Viimeks terassilla kamun kanssa oli pakko luovuttaa ja siristellä ilman arskoja, kun se tulva ei vaan lakannut. :/ Joo, on mulla ongelmat, ymmärrä mitä ihmiset rutisee nälänhädästä ja sodista, kun mulla nyt kuitenkin on näitä TODELLISIA ongelmia... :D

Tjoo, nyt on tullut sitten maristua useammankin päivän edestä, ei oikein tee toi mun tunniste oikeutta tälle vuodatukselle. Jos sit vaikka huomenna olis hiukka pirteemmät kuulumiset... Ehkä meen taas nukkumaan, jottei jää alle kymmenen tunnin tälleen äkkiseltään... :D Huomiseen!

PS Jipii, uus lukija! Tervetuloa Pitsit Sekaisin!!! :)

5 kommenttia:

  1. Mullekin määrättiin tota Sirdaludia aikoinaan selkäkipuihin. En tosin ikinä uskaltanut hakea niitä kun äiti hoitoalan ihmisenä varoitteli niiden voimakkuudesta ja riippuvuuttakin aiheuttavasta luonteesta. :O Toivottavasti saisit jotain hoitoa, fysioterapiaa tms. pian..ja joo, kyllä mulle sitä sähköä käytettiin lihaksiin vaikka voishan niistä sähköshokeista olla tuolla pääosastollakin jotain hyötyä. ;D

    VastaaPoista
  2. Sut on mainittu viimeisimmässä postauksessani ;)

    VastaaPoista
  3. Fcookie: Juu, se on ihan kunnon mömmöä, kattoos ny kauan jaksan sitä napsia. Täytyy tosiaan miettiä vaihtoehtoisia hoitomuotoja, vaiks sit niitä sähköshokkeja - vois tehdä ihan terää, varsinkin siellä yläpääässä... ;D

    Toppis: Voi sua, oot kyllä ihana! <3 Ihan mahtava biisi ja etenkin se mun kertsi!!!!! Oon niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin otettu!

    VastaaPoista
  4. Kiitos kulta itselles :) Sä oot muistanut mua ihanin kommentein niin monta kertaa, että olisit saanut antaa mulle kunnon selkäsaunan, jos sut olisin MUKA voinut jättää hommasta pois :) Sä oot mun ahkerin kommentoija ;) Muuten, sä voit tulla mun lukijaksi, mutta tehdä sen "nimettömänä", jolloin et näy mun etusivulla :)

    VastaaPoista
  5. Juu, ois tullu tukkapöllyä, jos en ois saanut omaa kertsiä... :D Voit luottaa, että kommenttia pukkaa jatkossakin, mua ei estä kuin lähestymiskielto, jos sekään. :D
    Hei, niin oon klikannut itteni sun nimettömäks lukijaks jo aikaa sitten. :)

    VastaaPoista

Oi ihanuutta, kommentit on parhautta! ISO kiitos, tykkään! :)