Sivut

maanantai 5. maaliskuuta 2012

Hyytyi sohvalle - RIP

Tolleen kivan pirteesti taas korkkasin viikon 12 tunnin työpäivällä. Hrngh. Mut niin päätin, että jotain tänne naputan vaiks väkisin, etten taas havahdu viikonloppuna toteemaan, että oho, siinäpä taas hujahti viikko blogitta. Ei se laatu, vaan se määrä... ;D

Aamulla oli taas kertakaikkisen ylivoimasta se tyynystä luopuminen ja torkuttelin kevyet puoltoista tuntia. Sen hienompi olikin hampaita harjatessa tajuta, että katos vaan juu, tänäänhän olikin se palaveri heti kasilta. Ei muuta kuin köyhät kyykkyyn ja taksilla töihin. Kauheen kiva oli siinä vaiheessa todeta, että yks sun toinenkin oli ko. paltsun unohtanut ja vimpat saapuivat yli puoli tuntia mun (, joka siis olin melkein kymmenen minuuttia etuajassa) jälkeen eli ihan oisin ehtinyt bussillakin paikalle. Hmph.

Meillä oli siinä pari kansainvälisempää vierasta ja kyllä taas osoittautui toi mun Suomi / Turku -tuntemus heikoksi, kun jotain yleispätevää kyselivät. Ei kyllä ollut kollegallakaan ihan hanskassa (, kun nyt hiukan googlettelin), melko kummalta kuulostivat parit jutut jo aamulla, mut ilman Googlea en tohtinut suutani aukaista... No, täytyy googlailla vähän lisää ja verestää muutenkin tota kotimaa-tuntemusta, jotta voi ottaa seuraavaks vähän enempi kantaa.

Nyt alkaa hiukka kone hyytyy, taidan könytä makkarin puolelle ennen kuin taas tipahdan tähän sohvalle. Sitä ennen vielä yks vinkki, jonka parissa meni lauantai-ilta vallan kivasti. Olin jo päivällä miettinyt josko menisin leffaan, mutta se sitten hiukan kariutui, kun hyydyin sohvalle (ton voi sitten joskus kaivertaa mun hautakiveen "Hyytyi sohvalle. RIP"). Kello rupes olemaan turhan paljon, jotta olis ollut järkeä enää suunnata vuokraamoonkaan, mutta surffailin silti Makuunin sivuille, vissiin ajatuksena tsekata mistä jäin vaille. No, sielläpä olikin mainos Makuunin uudesta 24h-palvelusta, kui siistii! 

Valikoima (oletan että toistaiseksi, kai se tosta kasvaa jos homma ottaa tulta alleen) ei vielä ollut huima, mutta kyllä sillä mun lauantai-ilta saatiin pelastettua. Onneks valkkasin hömpänpömpän, sillä siinä yhteydessä oli ihan tarpeeks jännittämistä. Alkuun näytti aika heikolta, kun filkka jäi koko ajan junnaamaan paikoilleen, mut sit mun kiroukseni rukoukseni ilmeisesti kuultiin ja homma pelas ihan ongelmitta loppuun asti. (Tässä vaiheessa toki olin siirtynyt sohvalta vähemmän ergonomisesti ruokapöydän ääreen, kun siinä tuntui olevan inan parempi yhteys). Mut siis palvelu itsessään on tosi jees, katselukoodi pasahtaa sähköpostiin ja leffaa on aikaa katsoa 24 h. Toi mun filkka kustansi 2,95 € eli ei tossa kauheesti köyhtynyt. Ainoo jännitysmomentti on tosiaan se yhteys, Makuunin mukaan nopeuden tulis olla vähintään 2 Mbit/s ja Saunalahti lupaa mun liittymän nopeudeksi "jopa 15 Mbit/s", mutta "tyypillinen vaihteluväli 3G-verkossa on 0,4 - 6 Mbit/s", Makuunin testin mukaan nopeus oli 0,5 Mbit/s eli jippajei. Tässähän vaiheessa olin jo sen leffan lunastanut eli tokikin testailin sitä nopeutta vasta, kun katsomisesta ei meinannut tulla mitään. :D No, onneks tuli joku buusti ja se takkuilu lakkas, vaiks en tosiaan sitten enää uskaltanut keikuttaa venettä ja siirtyä mukavampaan asentoon sohvalle / sänkyyn vaan istuin siinä ruokapöydän ääressä vähemmän lökösästi. Mut siis suosittelen lämpimästi testaamaan, eri näppärä!

Juuh, mut nyt petiin, jos huomenna sit vaikka töihin ihan perinteisesti bussilla...





Aijuu: Kommenteissa esittäytynyt Someday ollos eri lämpimästi tervetullut mukaan! :)

2 kommenttia:

  1. Mäkin aika hätäisesti tilaan taksia jos on pelkoa, että myöhästyn jostain. Nyt oon kyllä yrittänyt olla vähemmän stressierkki sen suhteen ja myöhästellyt pokkana sen muutaman minuutin. Tulee vähän edullisemmaksi myöhästellä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, ei oikeen olis varaa noihin pirssisiirtymisiin + pirun noloa pöllähtää paikalle taksilla, nytkin toivon ettei kukaan nähnyt... :D Ollakseni ihminen, joka inhoaa myöhästelyä oon hämmentävän kroonisesti myöhässä. Eniten harmittaa, että sain ton to-del-la huonon tavan jo muutamaks vuodeks kitkettyä, mut nyt tää on taas totaalisesti livennyt lapasesta. Argh!

      Poista

Oi ihanuutta, kommentit on parhautta! ISO kiitos, tykkään! :)