Sivut

keskiviikko 27. kesäkuuta 2012

Yks örri ja närästystä

Ollaan vasta tiistaissa, mutta:

- Mua on närästänyt jo kaks päivää putkeen. Neljä jos ihan tarkkoja ollaan, mut kaks tällä viikolla. 
- Oon ollut kaks päivää kuin joku lihasrelaksanttinarkkari, jolla on käynyt ei ihan niin pieni fiba annostuksen suhteen. Kertakaikkisen raskas olo, puheenmuodostamisen vaikeus, hankala hengitys ja kasvohalvausfiilis yhdistettynä tohon närästykseen = olin jo eilen illalla ihan vissi, että mulla on a) alkava sydänkohtaus, b) orastava aivoverenvuoto tai c) molemmat. Oli melko helpotus huomata, kun tänään alkoi ukkostaa, että ai, täällä onkin vaan ollut ukkosta ilmassa ja meitsi siks ihan tillin tallin. Kauheen kiva olla tälleen ukkosherkkä.
- Hankin huumassa Spotifyn Premiumin. Totesin ettei sitä saa tohon mun puhelimeen. (Korjatkaa jos oon väärässä, ja Badaan saakin. Mää sain vaan pataan.)
- Meillä meni sähköt töissä jonkun seitsemän kertaa sen ukkosen takia. Olinko alottanut useampaa sähköpostia ja pariakin muutakin juttua, jotka hävis bitteihin? Olin. Oikasinko parissa jutussa ja tiivistin totaalisesti ja pääsin helpommalla, kun väitin sähköjen nielleen monipuolisemman version? Joo.
- Oonko nukkunut kahtena aamuna pommin ja saanut aamurutiineihin kulutettua tripla-ajan kiitos sen kasvohalvauskombon ja päässyt töihin vasta puol kympiltä? Jep.
- Erehdyin katsomaan erinäisiä reissukuvia. Jotenkaan ne tulevat neljä lomaviikkoa mökillä ei tunnu ihan niin eksoottiselta.
- Reissukuvien myötä tuli kauhee ikkis YP:tä. YP on just Barcelonassa. Kateuden määrä. Ehkä mulla ei ollutkaan ihan niin ikkis.
- Näin piiiiitkästä aikaa meidän ihanan atk-jampan. On se ihana. Ja varattu. Ja öbaut 15 vuotta vanhempi. Iih.
- Tuurasin vapaaehtoisesti yhtä ihan peehommaa, jottei tarvinnut tehdä omia hommia. ("No mulla nyt seisoo nää omat hommat, kun pakko tehdä nää eka, kun ei kukaan muu pysty hoitaa.")
- Oon ehtinyt laskee tän jo aika monesti: Eilen lomaan oli 15 työpäivää. Tänään enää 14. Tää etenee aika loogisesti.
- Opin, että mökkioravien pähkinäbuffassa vieraillut örri ei ollutkaan ahman ja sian rakkauslapsi, karhunpentu, villisika, vuohi tai supikoira vaan mäyrä. Aika massiivinen kaveri.
- Kutsuin vanhukset kylään ja syötiin kanaa. Paljon. Jäi 1,2 kilon paketti juhannuksesta ja siitä on vielä kolmannes jäljellä. Laitoin sitä tänään kahdella eri tavalla ja tyrkkäsin loput porukoille mukaan, se kolmasosa venailee vielä jääkaapissa ja on ideat vähän vähissä. Kanavinkkejä, kiitos! (Se on siis joku Atrian grillileike. BBQ-marinoitu, hyi mua.)*

Tjoo, alkuviikko näyttäis tolta. Huomenna pitäis treffata yhtä kamua ja torstaina toista, perjantaina mökille ja siinä se viikko sit olikin. Jos saa toivoo, niin loppuviikon voisin vaiks viettää närästyksettä. Jookos?



*Ja kun nyt vinkkaillaan, niin vinkatkaas jotain hyvää musaa, kun jaksan vielä olla tohkeissani tosta Premiumista.

10 kommenttia:

  1. I SO feel you taas ton ukkosen kanssa. Oon miettiny pari päivää täällä tuskissani et sä oisit varmaan ainut kuka ymmärtää tätä oloa. Miten voi olla ihminen yhen ukkosen takia näin toimintakyvytön? Makasin eilen aamuna olohuoneen lattialla itkemässä kun sattui niin että oksetti(tää yhdistettynä kaikkiin muihin sun mainitsemiin oireisiin) ja olin varma et kuolen siihen ennen ku pääsen töihin. PRKL! Tänään alkoi helpottaa kun satoi ja varmaan jossain ulkona ukkostikin, puuuuh.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Just kirjottelin tosta, tsekkaa mun viimeisin postaus. Lääkäri oli sitä mieltä, että saattais olla kyse ukkosen laukaisemasta migreenistä ja kannusti neurologille. Oli ihan älyttömän mahtavaa, kun joku (ja vielä lääkäri!) ymmärsi mistä puhun ja otti ihan tosissaan. Sanoi, että ukkonen voi tosiaan laukasta sen ja kaikki migreeni ei tosiaan ilmene särkynä vaan voi olla just tollasia oireita.

      Ihan kauheelta kuulostaa toi sun eilinen! :( :( Mulla ei oo ollut mitään varsinaista kipua, vaan tosiaan sitä halvaustunnetta ja sellasta jähmeyttä (niin henkistä kuin fyysistäkin), ihan käsittämätöntä uupumusta ja parina aamuna huono olo. Mut puuuuh, toivottavasti sulla (ja mulla :)) pahin on tältä erää ohi eikä ihan heti tulis uutta "kohtausta". Pitäiskö sunkin käydä lääkärillä tsekkaamassa jos tohon vois saada apua?

      Tsemppihalit, I SO feel you too! ♥

      Poista
  2. Ok, no mähän oon sit suorastaan diagnosoinu itteni :) Migreenikohtauslääkkeellä siis oon tota päätä lääkinny ja se onkin ainut mikä on hetkellisesti siihen auttanu. Sinänsä on kyllä tuttua nuo migreenin kirjavat oireetkin. (Oon joskus reilu 10v sitten sairastanu kroonista migreeniä niin ettei mulla särkyä ollut oikeestaan juurikaan. Auraoireet olivat vaan koko ajan päällä ja esim huimaus oli sitä luokkaa että esim. rappusia kävelin pitämällä kaksin käsin kaiteesta kiinni...)
    Mutta nyt ei auta ku toivoa et tuo keli paranee ja matalapaine pysyy kaukana musta! :) Mutta kannattaa sunkin kyllä käväistä siellä neurologin pakeilla ja ottaa migreenilääkkeet, jos ei siis vielä ole.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai kauhee, kuulostaa tosi kurjalta toi huimaus ja auraoireet. :( :( Toivottavasti toi on jo ihan historiaa eikä enää tuu moisia oireita. Kun nyt vielä sais ne ukkosoireet kuosiin, voiskohan joku toinen migreenilääke auttaa enempi?

      Juu, koitan todellakin saada sen lääkärin aikaseks, jos tohon koomaan löytyy apu, niin sen kyllä otan vastaan!

      Poista
    2. Joo se oli aika rankkaa aikaa, varsinkin ennen kuin ton neurologini löysin ja sain oikeen diagnoosin ja lääkkeet. Sitä ennenhän noin tuhat lääkäriä oli pitäny mua vaan hulluna noine sekalaisine oireineni. Nykysin on migreeni onneks kohtausluonteista mutta jää helposti päälle. Onneksi tietää nykysin millon on aika mennä lekuriin ja hakea estolääkitys. Tuosta kroonisesta ajasta ei jäänyt onneks muuta päälle kuin vähän heikko tasapaino ja ylikorostunut hajuaisti :)

      Poista
    3. Se on kyllä niin peestä, jos lääkärit ei ota tosissaan. :/ Tosi hienoa, että löytyi vihdoin oikea tyyppi ja lääkitys. Karmeeta, kun se voi jäädä tolleen päälle, kaverilla oli synnytyksen jälkeen useamman viikon migreeni (näköoireita), kauheen kiva siinä vastasyntyneen kanssa kärsiä moisesta... Ja ei vissiin voinut kovin tuhteja lääkkeitä vedellä, kun imetti.

      Kurja kyllä sulla toi tasapaino/hajuaisti, mulla on aika heikko tasapaino (itse havaittu, ei oo mitenkään testattu) ja se ei kyllä oo kivaa. Oon miettinyt, että pitäis hankkii tasapainolauta, jos sais sillä treenattua sitä tasapainoa hiukan paremmaks. Ja toi hajuaisti ei varmaan ylikorostuneena oo pelkästään hyvä juttu, ite oon tosi hajuherkkä ja se on välillä aika peestä, tulee huono olo tosi herkästi. :( Ja mulla nyt kuitenkin on ihan normi hajuaisti, sulla varmaan tekee vähemmän kivat tuoksut tosi pahaa. Höh.

      Poista
    4. Joo ois aika mahtavaa ku vois huomauttaa tyyliin bussissa takana istuvalle et pidä suusi kiinni jos et voi pestä hampaitasi tai töissä asiakkaalle et anteeks mut haiset liian pahalle, en voi palvella :D Mut ei auta ku vaan pidättää hengitystä :D

      Poista
    5. Juu, silläkin uhalla, että kuulostan täydellisen snobilta, niin mullakin tekee noi "ihmishajut" erityisen pahaa. Oon välillä just bussissa ihan tuskissani, kun siihen eteen/taakse/pahinta ikinä viereen iskeytyy joku ei ihan hiljattain suihkussa käynyt tapaus. Olin yhden kesän aikoinaan vaatekaupassa töissä, ja siellä sai kanssa välillä nieleskellä, kun esim. piti mitata jonkun lahkeenpituutta ja ko. herra ei hajusta ja sukkien väristä päätellen ollut pessyt jalkojaan / vaihtanut sukkiaan ööö ikinä. Yöks.

      Poista

Oi ihanuutta, kommentit on parhautta! ISO kiitos, tykkään! :)