Sivut

tiistai 28. helmikuuta 2012

Käteisellä, kiitos

Onpas mulla nyt kaikinpuolin haastavaa... Ei ees mennä siihen työhaastavuuteen, mut hitsi että käyvät haastamaan täällä blogissakin. Hiilarihirmulta pukkasi seuraavanlaista haastetta: 

Kerro viisi tavaraa/asiaa, jotka ostaisit, 
jos sinulla olisi kaikki maailman rahat!
 
Ai että vaan viis? Jos mulla ois kaikki maailman rahat, niin ei taitais ihan viiteen jäädä... ;D

1. No, oon aina ajatellut, että jos joskus voitan lotossa (mikä saattaisi edellyttää lottoamista, hypoteesin tasolla siis toistaiseksi...), niin potti menee kolmeen osaan: puolet mulle ja se toinen puolikas puoliks porukoille ja siskolle. Tää siis edellyttää useampinumeroista voittoa, ihan mitään 2,80 euroo en ihan heti oo jakamassa vaan pidän kaiken ite, muahhahha. Jos mulla siis olis kaikki maailman rahat, niin vanhuksilla ja systerillä olis myös asiat aika kivasti. Siltä varalta, että edellä mainittuihin iskis joku piheys tai kohdalle osuis joku vähemmän onnistunut sijoitus, niin hankkisin heille just sellaset asumukset kuin mielivät ja huolehtisin ettei heiltä ikinä mitään puutu. ♥ 

2. Kun nyt päästiin noihin huusholleihin, niin ihan ekana pyhittäisin kotikodin ja meidän mökin niin, että niihin ei ikinäkukaankoskaanmilloinkaan pääsis kajoomaan, vaan vielä mun lapsenlapsenlapsenlapset ja heitin jälkikasvun jälkikasvu saisi nauttia mökkimaisemasta ja leikkiä samoissa neliöissä kuin itse lapsena. Tässä yhteydessä taitaisi hulahtaa euro jos toinenkin Pyhäjärven suojeluun + tulisi ehkä ojennettua käsi muutamaan kultaiseen kädenpuristukseen kaavoitusmielessä varmistamaan kotikodin rauha ja ideaali sijainti. Ja koska munkin pitäis asua jossain aina silloin kun en fiilistele Pyhäjärvellä tai porukoilla, niin mullahan olis ääretön määrä ykkös-, kakkos- ja kolmoskoteja ympäri ämpäri ja joka ilmansuunnassa.

3. Vaikka mun lukemattomien kotien kamat olis synkattu, niin jos kuitenkin kävis niin, että just olis jääny mun lempiverkkarit Nykin kattohuoneistoon, niin äkkiikös mä ne kipasisin hakemassa, kun starttaisin Barcelonasta ja suuntaisin sen pikkukiepan jälkeen Malediiveille nauttimaan mun paalujen varaan rakennettuun luksusbungalowiin pientä iltasnackia, luonnollisesti mun personaalikokin loihtimana. Noi pienet kiepathan ei olis ongelma, kun osa siitä kaikesta maailman rahasta olis käytetty valonnopeudella kulkevan kuljettimen tuotekehittelyyn. Samalla vempeleellä toki sädetettäis rakkaat ja läheiset aina kulloinkin sopivaan kohteeseen mun luo - kuka muka sanoo ettei rahalla saa onnea ja / tai rakkautta?

4. Ja koska rahalla saa, jos ei itsekuria niin ehkä sitten itsetuntoa... Se oma traineri näkyy olleen tässä haasteessa suosittu ja osa on moisen jopa maininnut nimeltä. Mulla on ihan sama mitä nimeä se tyyppi tottelis, kunhan piiskais mua siinä määrin ankarasti, etten uskaltais muuta kuin tehdä toistoja. Siihen ihmeeseen ei tosin kukaan pysty, että piiskais mut tästä lähtöpisteestä huippu kuntoon ja timmiin kuosiin, mutta koska rahalla edelleen saa, niin kai mua sitten leikeltäis ja imettäis ja täytettäis tarpeeks, jotta ois sit jotain mitä pitää yllä. Hmmm, tohon ihmeeseen saattais huveta penni poikineen.

5. Mähän sanoin, että nää loppuu kesken. No, koska omasta hyvästä olis nyt huolehdittu melkoisen ylenpalttisesti, niin voisi sitten keskittyä muiden hyvään. Loput rahat pistäisin sileeks sen edestä, että kaikilla (siis ihan kaikilla) olis mahdollisuus kouluttautua ja koulia itsestään just se mistä on aina haaveillut. No, kai sen nälänhädän vois poistaa siinä samalla, leipää ja koulutus siis kaikille! Ja mulle jotain uravalmennusta, jotta tietäisin mikä musta tulee isona.

Äääh, hitto, unohdin tosta listasta sen maailmanrauhan.


Mites muuten, jos mulla olis kaikki maailman rahat, niin tarkottaisko se, että kaikki muut olis totaalisen rahattomia?  Hmmm, voi olla sit vähän hiljasta bilettää mun designervermeissä, tiarassa ja Birkinin kassi olalla, jos kaikki muut on rahatonna ja koditonna nääntymässä nälkään. Eiku mähän hoidinkin jo sen nälänhädän. Mut pitäiskö mun kumminki vitosena palkata joku kirjanpitäjä, koska jos mä istun koko maailman rahakirstun päällä, niin vois olla ihan jees, että siitä pitäis huolta joku, joka ei vieläkin hy-vin usein muuta mielessään euroja markoiks...


Tätä vissiin pitäisi jaella eteenpäin, mutta musta tuntuu, että tää on pitkälti jo kiertänyt kaikilla. Jos ei sulla, niin nappaa ihmeessä tästä! :)

 Kuva täältä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Oi ihanuutta, kommentit on parhautta! ISO kiitos, tykkään! :)